Snart slut....

Jaha då har man en blogg då, det är min goa dotter Rebecca så fixat till denna fina blogg. Ett STOR tack till dig Becca som fixat o dolat och gjort den så fin…. Kram kram

Ja då är det inte många timmar kvar av ledigheten för den här gången,…. ca ett år till nästa riktiga långledighet…… suck suck. Igår hade jag riktig ångest för att börja igen, men men idag känns det iallefall bättre…….

Trots allt så har jag haft en kanonbra semester så jag ska väll inte klaga alltför mycket, men ska jag klaga lite så får det bli att solen mestadels när jag befunnit mig i Svedala lyst långt långt borta med sin frånvaro…….

Jobbade sista dagen den 30/7, på kvällen var vi till ett par av våra bästa vänner Per o Mia. och firade in att vi startade semestern och dom avslutade sin. Där bjöds det som vanligt på god mat och trevligt sällskap. På lördagen o söndagen blev det packning inför våran resa till Kobben en ö som ligger i Stockholms Skärgård utanför Muskö, packningen fick delvis göras i smyg….. hmmmm

Vi har glädjen att ha ett par goa vänner Magnus o Irene som hyr en liten gullig stuga där, vatten och el är något vi klarar oss utan när vi befinner oss där….. primitivt men helt underbart. Solen ville inte riktigt vara med men vi hade några underbara dagar iallefall. På tisdagen hade vi hyrt en vattenskoter och jag säger bara, F-N vad häftigt………. Den gick i 54 knop och jag var uppe i ca 44 knop. Det är bland det roligaste vi någonsin gjort, alla tyckte det var kanonkul.

Innan vi åkte till Södertälje på torsdagen så fick barnen läsa upp varsit brev till varandra där Rebecca fick en överraskning att hon dagen därpå skulle åka till Budapest i Ungern o besöka sin pojkvän med familj som redan åkt dit för att hälsa på släkt o titta på Sim-EM. Jonathan fick till sin förtjusning reda på att den 18/8 var det dags att åka till Side med mig, Åsa och Marcus, oj vilken lycka det blev…….

När vi kom hem från Kobben blev det målning, golf och slapp som stod på schemat. En rolig kräftskiva hos Inger o Stefan har vi också hunnit med, kan säga att det är inte ofta vi får uppleva det i augusti utan det brukar först bli i september. Och kan tänkas vi hade turen med oss och fick kanonväder på kvällen, ibland ska man ha tur. 5-kamp är ett måste när vi har kräftskiva och till alla oss tjejers bedrövelse så förlorade vi det hela. Men ett STORT + måste ändå ges till Ann-Louise som ägde i tävlingen där man lyssnade på låtar och skulle säga titel eller artist/band. Säger bara en sak, gubbar där hade ni INGET att hämta.

Den 18/8 var det då dags att sätta sig på planet tillsammans med Jonte, Åsa o Marcus för en helt underbar resa till Side, vi bodde denna gång på Sunwing Resort & Spa Side Beach där vi bokat inclusive. Både hotell och maten var kanonbra. Kan bara säga att världen är bra liten, när vi ska checka in på hotellet så får jag syn på en person som bodde på samma hotell som vi förra året i Icmelér……

Vi slappade solade och badade hela dagarna, men tro nu inte att det bara blev slapp….. Klockan sju ringde klockan varje morgon, då var det dags för promenad på strandpromenaden nere vid havet för Åsa o mig, vi hann även med ett träningspass på hotellet…… oj oj oj vad varmt det var. Vi var inne till Side och shoppade en kväll och vilka träffar vi då…… jo Jonna, Mikaela o Susanne Jarlemark. Vi shoppade loss lite tillsammans och tog sen bussen hem till respektive hotell vi båda på. Kanonkul att träffas……

Väll hemma igen har jag skrivit in mig på blodcentralen för att ev. bli blodgivare om jag blir godkänd, tränat två indoor pass, spelat golf och bara gottat mig…..

Nu ska det snart ätas hemmagjorda hamburgare med en smarrig vitlökssås och friterade pommes frites. Då det snart blir andra bullar så ska vi även gotta oss med en knäckig äppelpaj med vaniljvisp för att avsluta en kanonbra semester……….

Välkommen till min nya blogg!