Träning

Ja då var träningen igång igen, med tunga ben tog jag cykeln till lagret för ett pass Indoor igår.
Men med en tränare som Anna Lekberg så är man snabbt igång och blir så peppad så man kör så det ryker.
Imorgon måste jag ge mig ut o löpträna, Tjejmilen väntar den 3/9. Får ta det som en rolig grej är inte direkt tränad för det av olika anledningar :).... En löptur blev det iallefall i 30 graders värme en kväll nere i Turkiet, gött gött.
Efter tjejmilen så blir det hårdköra på lagret igen, vill så mycket.... indoor, pump, core, easyline, stepp.
Blir att köra så det ryker :)

Jobbångest

Jobbångesten har verkligen infunnit sig och idag är det sista dagen innan det är dags att komma in i vardagen igen. Trodde inte jag skulle känna så efter den härliga semestern som vi haft i år....
Men men nu är det bara o njuta av sista dagen och inte förstöra den med att tänka på att imorgon är det slut.
När man väl kommer till jobbet så vet jag ju att det går bra och man är igång igen som om man aldrig gjort något annat.
Jag ska vara glad, jag har ju ett jobb att gå tillbaka till och som jag trivs med.
Nu njuter jag av den dagen jag har :)

Semester....

.... men nu börjar den närma sig slutet, en dag kvar och den ska jag njuta av. Fyra härliga veckor är till ända :).
Semestern har varit superbra och det ska jag tänka tillbaka på i höst när det är mörkt och lite tråkigt...
På fredagen när jag slutade jobbet åkte Mikael och jag direkt till Falun och mötte upp Rebecca som åkt dit tillsammans med Karlstad Simsällskap för att simma sitt sista SUM-SIM. Vi gick på stan en stund och lämnade sen Becca vid badet och själva åkte vi till vandrarhemmet och käkade smörgåstårta innan vi tog en skön promenad. Klev upp tidigt på lördag morgon och åkte och tittade på Beccis när hon simmade, efter det var det raka vägen hem till Karlskoga och hämtade Jonte och sen hem för att byta packning, en snabb middag hos min goa mamma innan vi åkte vidare till västkusten till våra goa vänner Marie och Micke och deras goa barn Edvin och Oscar (våran gudson). Vi tillbringade några härliga dagar med att bara ha det gött, åkte till Göteborg och köpte dom godaste räkmackorna vi någonsin ätit från Gothia hotell.... ska ni till Göteborg är det bara ett måste att käka dom.... mums mums. Ett besök på Marstrand hann vi också med innan vi begav oss hemåt igen.
Husvagnen fick sen ett besök av oss i en veckas tid förutom en natt hemma då vi började fixa lite inför våran resa till Turket.
Den 5/8 var det sen äntligen dags för avfärd mot Arlanda med våra goa vänner Per o Mia och dets underbara killar Robert o Viktor, när vi kom fram till Arlanda korkade vi upp flaskorna och firade att det äntligen var dags för Turkiet. Vi hade en go vecka tillsammans med härliga bad, go dryck och mat. Sista veckan var vi själva och den var också underbar, Jonte fick öroninflammation men det är mer vanligt än ovanligt, shopping blev det lite också några OnePiece, Converseskor, tröjor och några klänningar. När vi frågade Jonte om det var något mera han ville köpa än en Onepice så var svaret - Nej jag har fått min OnePiece så nu är jag nöjd :).
Jag älskar att åka utomlands och få götta mig i solen, för mig är det riktig semester. Dom två första veckorna hemma gick i ett nafs men när jag reser iväg två veckor känns det som om jag varit bort hur länge som helst och jag känner att då har jag riktig semester, finns inga måsten.... kan det bli bättre.
Men lika skönt att åka iväg så är det allt lika skönt o komma hem igen :).
Klockan sju igår morse kom vi tillbaka till Karlskoga och på kvällen blev det Labbsand och kräftskiva, gott o trevligt att umgås med gamla o nya vänner.
Idag söndag blev det en rätt tidig uppgång, trodde klockan var tidig och då det kröp det i kroppen att jag ville hem. Sa till Mikael att jag åker hem så hämtar jag honom sen men han drog sig upp ur sängen och intog sig lite frukost... efter en stund kom jag på att klockan var ju bara nio, hade missat att ställa om klockan sen Turkiet....opps, ja ja det är ju dumt att sova bort dagarna. Hemma sen blev det en promenad med Mia och ett litet besök hos familjen Bodin. Istället för golf idag som det var tänkt åkte vi och köpte en Pariserkaka och sen blev det fika hos Mia... ska väll tilläggas att en 1/3 av kakan hamnade i min magen... illamående vad är det :). Ett besök till blev det hos familjen Bodin och Evelina fixade till pälsen på Olivia så fin blev hon.... korta öron igen tyckte Jonte o Mikael... men det spelar nog ingen roll hur mycket hon tar på örona så blir dom för korta enligt dom, haha. Kvällen har avslutat med lite tacomys med hela familjen och imorgon är det skoltime igen för barnen.
Tack till alla som gjort min semester så bra.... :)