Härlig lördag....

Vaknade runt åtta och frågan jag ställde till mig själv var, ska jag gå upp och måla nu eller ska jag läsa lite..... läsa blev det.
Runt nio steg jag upp och tog en morgonpromenad med Oliva, helt underbart och se henne skutta omkring i hallen när man säger att man ska gå ut o gå hon blir så lycklig ♥.
Snabb frukost efter promenaden och sen stod lite målning på schemat, grundfärgen var nästan slut så efter det blev det att börja måla vindskivorna ljusgrå. Snabbt iväg och köpa lite eller rättarsagt 10 liter mörkgrå färg så jag inte står där imorgon och den tar slut....

Strax före ett åkte jag Becca, Emelie och mamma till Åtorp, dags för brorsans goding Johanna och konfirmera sig. Tog väll ca drygt 1h i kyrkan innan det var slut... snabbt till Degerfors innan det var dags att skjutsa Becca o Emelie till PIP....
Hämtade Mikael och Olivia från Mikaels jobb för att åka tillbaka till brorsan och äta god mat och bara sitta o mysa på altanen i det supersköna vädret.
Strax före nio dags att dra sig inåt stan för at lämna Mikael på jobbet för ett nytt pass.
Själv åkte jag hem och drog på mig målarkläderna igen och fortsatte och måla klart allt som skulle grundmålas. Grannarna tyckte nog jag fått en knäpp när jag står ute en lördagkväll och målar när man kan sitta och götta sig i den härliga sommarkvällen som vi haft idag med :).

Nu har jag slagit mig ner i soffan igen med en trött vovve som snusar o sover på mina ben.
Kan väll sammanfatta att det har varit en skön o bra dag, känns skönt när man fått lite gjort.

Har inatt bestämt mig för att göra något som jag pratat om i flera år.... men nu ska det ske, i en liten annan tappning än vad jag tänkt från början.... men bra blir det:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0