Söndag söndag söndag

Var var solen imorse var min första tanke.... inte på Sylviavägen iallefall. Sov en liten stund till och vips så var den framme, några timmar iallefall. Hann precis ta fram pallbockar, brädor och färg och började måla och vips kom regnet med ett riktigt antågande, bara och bära in allt igen i garaget.
Hann in och plocka lite innan solen kom tillbaka och så var jag igång med samma procedur igen, ut med pallbockar, brädor och färg och började måla och vips kom regnet igen.... bör tilläggas att jag hann med att måla några flera brädor än första omgången, man måste se dom positiva bitarna haha.

Till slut vaknade Rebecca o Emelie till liv efter fyra dagars festivalande och efter en snabb fukost vid lunchtid packade Emelie ihop sina saker och vi åkte till Karlstad för att köra hem henne och för vidarefärd till Bergvik för lite shopping.
Dags för Becca och köpa bikini till sommarens solande, hon hittade en på Intersport och tre på Stadium, beslutsångesten var hög men till slut kunde hon bestämma sig "S". En långklänning från H & M fick följa med hem till Becci´s också.
Själv fick jag med mig en jeanskjol hem som jag fyndade på rean på Very Moda och ett par solglasögon från Stadium, alltid kul när man hittar något o härligt med lite shopping med Becca ♥.

Ikväll har vi fortsatt och måla ena gaveln och imorgon räknar Mikael att den ska vara klar, gött gött.
Ganska kul att hålla på när man är flera som jobbar Becca klippte gräset, grannen blev dock lite orolig när det brakade till hos oss, hon trodde någon av oss ramlade ner från ställningen. Men nej då bara Mikael som tappade en bräda från plan 2 på ställningen, själv stod jag på plan 1 och kröp ihop för att skydda mig från nerfallande föremål... säkert en syn för dom som såg oss.

Efter en bra helg när man fått lite gjort tar jag nu natta och sover lite, imorgon är det dags för en ny jobbvecka igen :). Dagarna och veckorna rusar fram i en väldig fart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0