Uppdatering....

Ja uppdatering är inte min bästa sida, men ibland så händer det :)
Förra helgen var en långledig helg, fem dagars ledighet bestod den av och det gör att man infinner sig i en liten semeserlund. Alldeles för tidigt tyvärr, har ju rätt lång tid kvar att jobba innan semestern ska starta.

Mikael o Jonathan åkte till Falun på cup med innebandyn pojkar-96.... hemkomst på söndagen.
Själv åkte jag till brorsan och hjälpte honom med målning av huset, rätt mysigt att träffas o måla några stycken ihop, några stycken var brorsan och mamma. Brorsans dotter Johanna kom efter en stund också.
På kvällen blev det film med Becca och köptemat bestod måltiden av, gott gott.

Fredagen var den stora shoppingdagen för mig o Mia, då var det dags att inhandla examenspresent till Josefin som dagen till ära tog sin Sjuksköterskeexamen. Studentpresenter inhandlades till Amanda, Elinor och Malin och det blev lite inhandlat till mig själv också, ett fint halsband från Hus no 4....
Lite lunch på Som Hemma sitter aldig fel och den här gången blev det en Räkwok igen, den är ju såååå god.
Vi avslutade dagen med att handla lite mat också på Maxi.
På morgonen hade jag bestämt mig för att måla på vårat hus när jag kom hem, men rastlösheten infann sig direkt när jag kom hem så det blev en promenad med Becca, Olivia o Vera innan jag fick ork o lust o sätta igång med kvällens målitid, kycklingfilé med täcke av creme fraiche, parmesan och parmaskinka, till det färskpotatis i ugn och spenatstuvning med purjolök.... det är så grymt gott :).

Lördagen blev en målardag här hemma med mamma o Becca, skönt att se att det händer något igen med huset så vi blir klara någon gång.
Klockan fyra var det dags att fira Jossan efter att hon tagit examen, färdig sjuksköterska efter allt slit ♥. Vi hade en kanonkväll o natt innan vi vandrade hemåt Becca o jag, mycket skratt o glädje. Det var verkligen Jossans kväll och hon är värd allt gott denna underbara tjej ♥.....

Målning fick uppta en del av min dag på söndagen innan det skulle fixas lite mat till familjen och familjen Åhling. Vi käkade grillad fläskfilé, hamburgare, färskpotatissallad, pommes och brieostsås..... att det är så gott med mat.

Äntligen var hela familjen samlad igen efter att Mikael o Jonte kommit hem, så på måndagen när vi iallefall fick en ledig dag ihop så körde vi på med målning igen, mamma kom hit och hjälpte till.... och är man flera så jäklar vad det händer grejor, så skönt.
Vi avslutade kvällen innan Mikael åkte till jobbat och firade Norbert som fyllde 18 år, där bjöds det på smörgåstårta och tårta. Ja alla som känner mig väl vet att jag älskar smörgåstårta så jag var så nöjd, haha.

Jobbångesten infann sig på söndagen efter en lång o härlig ledighet.... men tänk om man inte hade jobb då skulle man aldrig på känna av att det är så skönt att få några extra dagar ledighet, så jag ska inte klaga :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0