Mat....

är något som jag älskar.... När fredagen kommer och man får laga till något extra då mår jag riktigt bra.
Fredagen vill jag oftast göra något smidigt men ändå gott... trött efter en jobbvecka och träning står oftast på schemat för både Mikael o mig.
Festmat skulle jag kunna äta varje dag men samtidigt hur roligt skulle det vara om det aldrig blev någon skillnad på maten man äter.
Tyvärr är jag väll en person som gärna har grädde o creme fraiche i maten, i början när våra vänner kom hem och käkade hos oss så var standar frågan hur mycket creme fraiche o grädde är det den här gången. Jag kan verkligen inte laga såser utan dessa underbara produkter.... gott gott
Och som Carina N frågade mig på FB häromdagen om jag fortfarande åt sås ur kopp så visar det att just såser är jag extra svag för :)

Ikväll ställde sig Mikael ute och grillade lite fläskfilé som han marinerat under dagen, till det blev det hasselbackspotatis, brieostsås och fetaostsallad.... mums mums

I många många år typ 17 har vi skrivit matlista varje vecka som vi håller på ett ungefär iallefall, den senaste tiden har det dock fallit mellan stolarna som mycket annat men nu är det dags igen för att få lite ordning...

Så här ser matlistan ut för den kommande tiden:
Lördag: Fläskfilé fylld med salami, soltorkade tomater,chevre o färsk basilika till det stekt kulpotatis och vitlökssås
Söndag: Portertek och potatis
Måndag: Pannbiff, potatis med gräddsås och stekt lök
Tisdag: Kycklinglasange och sallad
Onsdag: Tagliatelle m bacon o vitlök

Lördagens recept är hämtat från www.kalasgott.blogg.se och onsdagens recept från www.nadjaskitchen.se

Nu ska jag snart ta natta för imorgon blir det skidåkning på tv och målning på övervåningen som står på schemat....

Kommentarer
Postat av: Stefan

Ibland är det gott att leva ett liv helt utan listor också. Även om det blir bättre ordning med . . . Lyckades övertyga Anja igår om att åka med på ett arrengemang på måndag em, utan att bv är löst ännnu! Klart vi löser det, annars åker vi inte, men det var ett stort steg för min Älskling att ta, innan praktikaliteterna var lösta. Love her to death!

Ta hand om Er och Mys med målning i helgen!

2011-03-05 @ 05:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0