Gott Nytt År.....

Ja då har ett nytt år startat och den enda önskan jag har är att min familj, släkt o vänner får må bra ♥.....

Nyårskvällen firades på Vassviksvägen i Backa tillsammans som vi alltid gör med våra goa vänner Mikael, Marie, Anki o Tommy och deras lika goa barn. Viktor, Edvin, Oscar, Johanna och Jesper iår var också Viktor´s flickvän Sara med... gör mig glad att våra ungdomar fortfarande tycker att det är kul att umgås med sina föräldrar på nyår, tar det som att vi ännu inte blivit gamla stofiler som är tråkiga att umgås med, haha.

Våra män lagade också som vanligt en underbar meny... förrätt Avokadosoppa med heta räkor, varmrätt Black & White och till efterrätt en Jordgubbscheesecake och en Passionsfruktcheesecake... GOTT GOTT ♥

Kvällen går som vanligt fort men när man har kul så är det ofta så, vi hade en riktig spelkväll, alla utan "smågrabbarna" var med.... Mitt minne är kort så givetvis kommer jag inte ihåg vad spelet heter, men det ska ta redas på för detta ska inhandlas :). Alla fick ett varsitt ord som man i sin tur skulle skriva in i ett block och sen skulle man rita av det, blocket gick sen vidare till nästa person bredvid en och den personen skulle sen gissa vad det var o skriva in det, efter det gick den vidare igen o nästa person fick rita vad man trodde det var... och så fortsatte det, kan säga att det kunde bli vad som helst av ett ord.... skrattade så tårarna rann.
Marie hade också en musiktävling, hennes nyårslöfte som skulle infrias :) Jag, Mikael Ekberg o Johanna var på ett lag och vi VANN.... Johanna o jag kanske inte tillförde så mycket, men lite iallefall.

Nyårslöften är något vi alltid avlägger , vissa personliga och vissa som gäller flera eller alla personer av oss.
Är så nöjd att jag klarade det förra, springa Tjejmilen var det och det fixade jag....
Årets personliga löfte blir att gå under 1.07 på årets Tjejmil, hade drygt 1.10 förra året.... Så nu ska här börja att löptränas :)
Killarna hade ett ihop förra året och dom skulle fixa en överraskning till oss fruar och det gjorde dom... 28/1 tar vi bussen till Örebro och äter på någon bra restaurang och efter det blir det att dra sig till Conventum för att se "Ljust & Fräscht"... blir säkert en toppenkväll :).
Marie o Anki kom inte på något så vi kör en repris av killarnas och ska på nyårsafton nästa år presentera något vi ska göra tillsammans under 2013.

En resa ska också planeras under 2012 som troligtvis kommer att ske under 2013.... vi sparar pengar och har nu snart 29 000:- att spendera på något roligt så nu ska det planeras ♥.

Vi hade en underbart roligt och bra nyårskväll som tyvärr avslutades med att Jonte somnade med 39 graders feber i kroppen....

GOTT NYTT ÅR alla underbara vänner ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0