Ledighet....

är något jag njuter av att bara få gå hemma o strosa o bara vara. Men vad vore ledighet om man inte hade ett jobb att gå till då skulle man inte njuta av den ledigheten man har. Att dessutom ha ett jobb man trivs med och bra arbetskamrater gör också att det inte är svårt att gå tillbaka till jobbet när man varit ledig även om det varit skönt o varit ledig.
Ja då har fyra semesterdagar förverkats och fort har det gått, som vanligt har jag inte gjort det jag tänkt jag skulle hinna med under dom här dagarna men vad gör väll det... Jag har gjort det jag tycker är kul och jag har njutit av min ledighet.
Jag har tränat, tatuerat mig för första gången, kollat på skidor, tvättat och framförallt njutit av att gå hemma o skrota med mina barn...
Nu är det tre dagars ledighet kvar och nu ska jag få lite gjort o lusten har jag till det också, tänk på måndag när man åker till jobbet igen och känner att man har fått massor gjort och man känner sig nöjd och inte känner att varför gjorde jag inte det och det och det....
Stryktvätten är precis bortstruken och nu ska det vikas lite tvätt sen är det klart. Mål för helgen är att tvätta bort all tvätt, måla lister, storstäda huset, ta bort julen, bädda rent i alla sängar, rensa ut Jonathans kläder, rensa i Beccas garderob och på söndag ska det förberedas mat för måndag och tisdag, det här är tråkmålen. Men det är inte bara tråkgrejor i mitt liv jag ska ta en fika på Smakbiten imorgon med min goa vän Mia, skidor på tv lördag och söndag och kanske en bra film med barnen och på söndag ska det tränas igen :)
För mig låter det här som en bra helg och jag ska njuta av dom tre sista dagarna av min ledighet... ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0